onsdag 26 juni 2013

Systembolaget strular till det igen



I måndags, klockan 10:00, loggade jag in hos Systembolaget för att göra en beställning av en whisky som jag hade fått uppgift om skulle släppas då. Visst så gick det att beställa flaskan som utlovat och jag fick en bekräftelse med mailen. Idag fick jag ett nytt mail av dom där dom ber om ursäkt för ett litet misstag som gjorts för whiskyn som jag hade beställt inte alls var till försäljning, för den skall de släpp den 14 juli! Man kan ju undra om det var en prao-elev som klantat till sig lite, för systembolagets personal gör väl aldrig fel..!

av Peter Allansson

2 kommentarer:

  1. *suck* Ja, man kan ju undra om det är personalen som det är fel på och som är ointresserade eller om det är hela upplägget och själva systemet på SB som "failar"? Och varför ingenting görs för att fixa till problemen?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är webansvarig med tillhörande programvasra som gör att det blir fel så ofta vid beställningar. Detta var andra gånger i år bara för mig och då kan man ju undra hur många fel per år det blir om man räknar all beställning över nätet, inklusive öl och vin osv... // Peter

    SvaraRadera