tisdag 24 september 2013

~ Djävulska tider ~



Är det en helt ny och modern marknadsföringsteknik som vi upplever just nu och som får oss att köpa whisky som vi inte annars hade valt att köpa? Är det något som ni också har märkt av, för inte såg väl marknadsföringen ut som på det här viset för ett x antal år sedan? Jag är lite kluven i mina åsikter kring om jag gillar marknadsföringssättet eller ej.
                                                    ____________________________

Jag gillar spänningen och alla spekulationer om varan innan "släppet" för att sedan se om den infriar allt som utlovats, det blir lite som julafton, fast man "vet" vad man kommer att få. Å andra sidan så medför ju alla sådan här tilltag till att själva slutprodukten blir dyrare, för vi vet ju att det "kostar på" om man skall anlita fina reklambyråer, konsulter och övrig expertis som säger sig "kunna marknaden".  Vad tycker ni, jag kanske bara överreagerar en smula!

av Peter Allansson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar